شما می توانید از هریک از درگاه های پرداخت اقدام به واریز وجه نمایید !!
در صورت قطعی هر یک از درگاه های پرداخت از درگاه پرداخت بعدی اقدام به خرید نمایید !!
دقایقی پس از واریز وجه پروژه برای شما ایمیل می گردد !
موضوع رساله : درگاه پرداخت شماره 1 |
|
رساله مجموعه تفریحی توریستی
مطالعات مجموعه تفریحی توریستی |
|
مشخصه پروژه : مطالعات / رساله/ معماری قیمت : 30 هزار تومان |
|
تعداد صفحات رساله : 245 صفحه | |
فرمت رساله : word | |
چکیده رساله ( فهرست ) |
|
فصل اول فلسفه وجودي طرح مقدمه پيش از پرداختن به موضوع پروژه در اين فصل گردشگري و نقش آن در زندگي افراد جامعه بررسي شده است. پس از آن انواع فراغت، روشهاي توسعه طرحهاي گردشگري، انواع گردشگران و منابع گردشگري و در نهايت پيشنهاداتي براي بهبود اين صنعت داده شده است. 1-1 مفهوم گردشگري امروزه در جهان با توجه به ديدگاههاي جديد در مورد گردشگري و تعاريف نهادهاي جهاني، پديدهي گردشگري به عنوان بخشي از تمدن معاصر و يك شيوهي جهاني براي تأمين نيازهاي معنوي انسان و ارتقاء كيفيت زندگي از طريق همبستگي جوامع و فرهنگهاي كوچك و بزرگ، محسوب ميشود. از اين ديدگاه گردشگري شامل سه عرصه اصلي محلي، ملي و بين المللي است كه از هم جدايي ناپذيرند. در واقع در پيوند و همكاري اين سه بخش است كه اهداف عالي و نهايي گردشگري تحقق پيدا ميكنند و حتي رونق و نتايج اقتصادي گردشگري نيزبه اين همكاري وابسته است. گردشگري اگر چه معمولاً به عنوان يك صنعت سودآور و اشتغال زا مطرح ميشود ولي به هيچ وجه يك پديدهي صرفاً اقتصادي نيست. گردشگري در ماهيت خود يك پديدهي پيچيدهي اجتماعي است كه از ابعاد گوناگون اقتصادي، سياسي، زيست محيطي، فرهنگي و مديريتي برخوردار است. در واقع ارزش اقتصادي و سودآوري آن از كيفيت و ارزشهاي اجتماعي و فراغتي آن منشأ ميگيرد. از اين رو فعاليت گردشگري وقتي از نظر اقتصادي مفيد و سودآور خواهد بود كه از نظر اجتماعي و فرهنگي ارزش آفرين باشد. 2-1 جايگاه گردشگري در زندگي امروز 1-2-1 ضرورت برنامه ريزي براي زمانهاي فراغت طبق نظريههاي جديد برنامه ريزي، تأكيد بر اهداف صرفاً كالبدي و تصميم گيري از بالا به ويژه در زمينه هايي كه به زندگي اجتماعي و فرهنگي مردم مربوط ميشود، به هيچ وجه قابل قبول و كارساز نيست. در اين مورد آنچه كه لازم است، تعيين اهداف و راهبردهاي كلان توسعه است كه در آنها اهداف گردشگري نيز معلوم و مشخص ميشود. در شهرنشيني جديد، به ويژه در شهرهاي بزرگ به دليل توسعه ابعاد كالبدي، سلطه حركت سواره، جدايي كار و فراغت و جدايي از محيط طبيعي، ايجاد تعادل در روابط انسان و محيط و چگونگي سامان دادن به اوقات فراغت به عنوان يك نياز اساسي مطرح گرديده و به يك محور اصلي در برنامه ريزي شهري و محيطي تبديل شده است. به نظر برخي از جامعه شناسان، اهميت فراغت در جامعه جديد شهري به اندازهاي است كه از آن به عنوان چهارمين بخش فعاليت انساني پس از كشاورزي، صنعت و خدمات ياد ميكنند. در واقع اگر حيات انسان را به سه عرصه اصلي يعني كار، خواب و فراغت تقسيم كنيم و تحول آنها را در طول تاريخ مورد مطالعه قرار دهيم در مييابيم كه مفهوم فراغت در تمدن و شهرنشيني جديد، ابعادي بسيار وسيعتر پيدا كرده است. شايد بتوان گفت كه كار و فراغت، نقشي برابر در زندگي انسان يافتهاند، چرا كه هر دو به نيازهاي اساسي جامعه پاسخ ميگويند. به همان اندازه كه كار براي انسان لازم است، فراغت نيز ضرورت دارد و چون از اجبار و ضرورت بيروني آزاد است توان عظيم تري براي بالندگي انسان دارد. فراغت در معناي عام خود، به بخش عمدهاي از زندگي مردم تبديل شده كه در آن تأمين بسياري از نيازهاي فردي و اجتماعي خود را جستجو ميكنند و جهت تكامل شخصيت و غناي بيشتر زندگي به آن روي ميآورند. در اين راستا مردم به شرايطي نياز دارند كه بتوانند به اهداف خود دست يابند و اوقات فراغت خود را به نحوي رضايت بخش پر كنند انجام اين امر به برخي امكانات برنامه ريزي و مديريت فراغت نياز دارد. 2-2-1 فراغت فعال و غير فعال[1] «فراغت فعال» نوعي از گذران فراغت است كه معمولاً با تحرك جسماني، فعاليت ذهني و خلاقيت همراه است و «فراغت غير فعال» نوعي از گذران فراغت است كه معمولاً ساده و مانند جنبه ايستا و انفعالي مانند تماشا كردن، گوش كردن، مطالعه ساده و مانند آن دارد. فراغت فعال مثل هنر آفريني، پژوهش، ورزش و سياحت مستلزم تحرك جسماني و آفرينش است بنابراين محتواي اصلي آن را كار خلاق و مولد تشكيل ميدهد. در حالي كه در فراغت غير فعال خصلت پذيرندگي و مصرف كنندگي غلبه دارد. |
|
قیمت : 30 هزار تومان |
درگاه پرداخت شماره 1 |